Αρχική σελίδα Δραστηριότητες Αγωγής Σταδιιοδρομίας Συμπλήρωση εντύπων - Βιογραφικό Σημείωμα

Συμπλήρωση εντύπων - Βιογραφικό Σημείωμα

 

Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε στα πλαίσια του μαθήματος του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Σ.Ε.Π.). Στόχοι του προγράμματος ήταν αφενός να κινητοποιηθούν οι μαθητές ώστε να μπορούν να συγκεντρώνουν πληροφορίες, και να επιλέγουν αυτές που κρίνουν καταλληλότερες, αφετέρου να αναζητήσουν ο καθένας/μία τα ενδιαφέροντά τους.

Για την επίτευξη των στόχων χρησιμοποιήθηκαν διάφορα είδη εντύπων (αιτήσεις, υπομνήματα κλπ.). Επίσης, αναζητήθηκαν και παρουσιάστηκαν διάφορες μορφές βιογραφικών σημειωμάτων, τα οποία και συμπληρώθηκαν από τους μαθητές.

Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε εν' μέρη στο εργαστήριο πληροφορικής όπου οι μαθητές καλούνταν να αναζητήσουν στοιχεία και πληροφορίες σχετικά με τη συμπλήρωση των διαφόρων εντύπων καθώς και των βιογραφικών σημειωμάτων.

Αρχικά δόθηκαν στους μαθητές/τριες έντυπα υπεύθυνων δηλώσεων. Οι μαθητές, με την καθοδήγηση των υπεύθυνων εκπαιδευτικών, συζήτησαν σχετικά με τη χρησιμότητα και σπουδαιότητα του συγκεκριμένου εγγράφου. Επίσης, ενημερώθηκαν για τις πιθανές συνέπειες σε περίπτωση ψευδούς δήλωσης και συμπλήρωσαν με δικά τους στοιχεία το έντυπο.

Ακολουθώντας παρόμοια διαδικασία παρουσιάστηκαν και συμπληρώθηκαν και άλλα πρότυπα εντύπων όπως: αιτήσεις, υπομνήματα, απολογίες. Ακολούθησε συζήτηση σχετικά με τη χρησιμότητα κάθε εντύπου κατά περίπτωση.

Από τη συζήτηση προέκυψε προβληματισμός σχετικά με την αυξανόμενη χρήση νέων τεχνολογιών για την υποβολή αιτήσεων και άλλων στοιχείων. Για το λόγο αυτό προτάθηκε από τους μαθητές να γίνει, στα πλαίσια του προγράμματος, και πρακτική εξάσκηση στη συμπλήρωση ηλεκτρονικών εντύπων, το οποίο και έγινε.

Στο δεύτερο μέρος του προγράμματος οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και κλήθηκαν να αναζητήσουν κατηγορίες βιογραφικών σημειωμάτων και να βρουν διάφορα πρότυπα βιογραφικών στο διαδίκτυο. Στη συνέχεια η κάθε ομάδα επέλεξε μία κατηγορία βιογραφικών σημειωμάτων την οποία ανάλυσε και παρουσίασε στις υπόλοιπες ομάδες. Οι κατηγορίες βιογραφικών σημειωμάτων που μελετήθηκαν ήταν: το σύντομο, το αναλυτικό χρονολογικό και το αναλυτικό θεματικό, στις διάφορες μορφές τους. Από τα πρότυπα σημειώματα που βρήκαν στο διαδίκτυο έγινε επιλογή από τους μαθητές αυτών που θεωρούσαν καλύτερα σε κάθε κατηγορία.

Στη συνέχεια κάθε μαθητής κλήθηκε να γράψει ένα σύντομο και ένα αναλυτικό βιογραφικό σημείωμα, με βάση τα προσόντα τα οποία διαθέτει σήμερα. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκαν ως πρότυπα τα βιογραφικά σημειώματα τα οποία είχαν επιλέξει οι ομάδες εργασίας. Με στόχο την ενεργοποίηση των μαθητών σε θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού τους, οι μαθητές απασχολήθηκαν με τη δραστηριότητα ?Εγώ στα 30 μου?. Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα κλήθηκαν να φανταστούν πως θα ήθελαν να είναι η ζωή τους όταν φτάσουν την ηλικία των 30 ετών, σχετικά με την οικογενειακή, επαγγελματική τους κατάσταση, και την κοινωνική τους καταξίωση.

Μετά την υλοποίηση της δραστηριότητας ?Εγώ στα 30?, με βάση τα στοιχεία τα οποία ο κάθε μαθητής είχε οραματιστεί για το πρόσωπό του, τους ζητήθηκε να ενημερώσουν τα βιογραφικά τους σημειώματα. Η ενημέρωση βασίστηκε στα χαρακτηριστικά και τα προσόντα, τα οποία θα επιθυμούσαν να διαθέτουν στην ηλικία των 30 ετών.

Έχοντας τα 2 βιογραφικά στη διάθεση τους οι μαθητές μπορούσαν πλέον να αναγνωρίσουν τα προσόντα τα οποία πρέπει να αποκτήσουν ώστε να μπορούν να πραγματοποιήσουν τα όνειρά τους, και να αναζητήσουν την πορεία που πρέπει να ακολουθήσουν ώστε να τα πετύχουν.

  Συνοψίζοντας, οι μαθητές δραστηριοποιήθηκαν και συγκέντρωσαν πληροφορίες με χρήση υπολογιστών. Διαπίστωσαν ότι υπάρχει πληθώρα πληροφοριών στο διαδίκτυο οι οποίες όμως δεν είναι πάντα έγκυρες και αξιόπιστες. Για να μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτές τις πληροφορίες πρέπει να κρίνουν και να επιλέγουν τις καταλληλότερες ώστε να μπορούν να τις επεξεργαστούν και να πετύχουν το στόχο τους. Μέσα από τις δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν, οι μαθητές παροτρύνθηκαν να αναγνωρίσουν τα ενδιαφέροντά τους και τις ικανότητές τους. Έτσι αναγνωρίζοντας το δυναμικό τους, δηλαδή το σύνολο των δεξιοτήτων τους, να οργανώσουν τα μελλοντικά τους σχέδια, ώστε να μπορέσουν να συναγωνιστούν τους άλλους και να δημιουργήσουν μια επιτυχημένη επαγγελματική πορεία και κατ' επέκταση μια ισορροπημένη προσωπική ζωή.