Αρχική σελίδα Δραστηριότητες Αγωγής Σταδιιοδρομίας Η Αγγλική Λογοτεχνία ως μέσο έκφρασης και επικοινωνίας

Η Αγγλική Λογοτεχνία ως μέσο έκφρασης και επικοινωνίας

Πρόγραμμα αγωγής σταδιοδρομίας που υλοποιήθηκε στο σχολείο μας το σχολικό έτος 2013-14.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ

Τίτλος προγράμματος : «Η Αγγλική Λογοτεχνία ως μέσο έκφρασης και επικοινωνίας»

Υπεύθυνη καθηγήτρια : Εμμανουηλίδου Ευτυχία ΠΕ06

Τμήμα Α1

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

Οι αρχάριοι μαθητές του Α1, Άκουλλι Ντένις, αλβανικής καταγωγής, Αλεξάκης Δημήτριος και Δεμερτζής Χαρίλαος με μαθησιακές δυσκολίες, ήταν οι μαθητές που έκαναν το πρόγραμμα «Η Αγγλική λογοτεχνία ως μέσο έκφρασης και επικοινωνίας».

Εξετάσαμε διάφορα βιβλία και διαλέξαμε το βιβλίο: ?THE HILL OF THE HIDDEN SECRETS, a chronicle of an imaginary excavation? του Πάνου Βαλαβάνη.

Αρχικά τα παιδιά φυλλομέτρησαν το βιβλίο για να εξοικειωθούν. Σχολίασαν τις εικόνες, έκαναν αναφορά στο μάθημα της ιστορίας, εντόπισαν ομοιότητες, έδειξαν ενδιαφέρον τι θα κάνουν. Στη συνέχεια χωρίστηκαν σε ομάδες (2) και συζήτησαν τον τρόπο προσέγγισης της εργασίας. Η κάθε ομάδα κατέθεσε ιδέες και συζητήθηκαν οι τρόποι υλοποίησής τους.

ΜΑΡΤΙΟΣ

Από κοινού αποφάσισαν ότι θα προχωρούσαν στο κείμενο έως εκεί που θα επιτρέψει ο χρόνος και οι δυνατότητές τους

  1. A.Ανάγνωση του κειμένου ανά παράγραφο. Οι μαθητές όλοι εκτός από το Αλεξάκη, μετέφραζαν το κείμενο και ο Αλεξάκης μόνο τις άγνωστες λέξεις.
  2. B.Ο κάθε μαθητής επέλεξε μια εικόνα να ζωγραφίσει επηρεασμένος από το κείμενο (η διαδικασία αυτή συνεχίστηκε και την επόμενη συνάντηση). Στη συνέχεια τα κολλήσαμε πάνω σε χρωματιστό χαρτόνι.

ΑΠΡΙΛΙΟΣ

Σύμφωνα με το κείμενο οι άνδρες τον ελεύθερο χρόνο τους γέμιζαν το στόμα τους με μπογιά και χρησιμοποιώντας ένα καλάμι, το φυσούσαν στο χέρι τους που είχαν τοποθετήσει πάνω στον τοίχο. Έτσι οι τοίχοι των σπηλαίων ήταν γεμάτοι με αποτυπώματα χεριών σε διαφορετικά χρώματα.

Τα παιδιά αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν χρωματιστά χαρτόνια, σχημάτισαν το περίγραμμα των χεριών τους, τα έκοψαν και στη συνέχεια τα τοποθέτησαν σε ένα μεγάλο χαρτόνι με τα ονόματά τους. Επίσης σε άλλο σημείο του κειμένου αναφέρει θεραπευτικά φυτά, που χρησιμοποιούσαν οι γυναίκες στα τραύματα των κυνηγών. ζωγράφισαν λοιπόν τα παιδιά , την παπαρούνα, την μέντα, την ελιά και την δάφνη. Στη συνέχεια κόλλησαν τις ζωγραφιές πάνω σε χρωματιστό χαρτόνι. στο σημείο αυτό κάθε παιδί είχε από ένα παράδειγμα να καταθέσει για την χρησιμότητα των φυτών και άλλων. Έγινε συζήτηση, ακούστηκαν διάφορες απόψεις. Συμπέραναν ότι προτιμούσαν τα φυτά από τα φάρμακα, με τη σωστή χρήση.

ΜΑΪΟΣ

Σε άλλο σημείο του κειμένου αναφέρει, έναν νεαρό άνδρα, ο οποίος βρίσκεται σε μια γωωγωνιά της σπηλιάς και προσπαθεί να φτιάξει ένα

Γωνιά της σπηλιάς και προσπαθεί να φτιάξει ένα «κολιέ» για την αγαπημένη του χρησιμοποιώντας βότσαλα ή κοχύλια. Έγινε κουβέντα. Το κάθε παιδί είπε την άποψή του για το πώς θα έκαναν και αυτοί κάτι παρόμοιο. Αποφάσισαν να βρουν πέτρες και κοχύλια, στη συνέχεια να τα τρυπήσουμε όλοι μαζί με την δική μου επίβλεψη. Έφτιαξαν λοιπόν τρία «κολιέ». Ένα με βότσαλα και δυο με κοχύλια. Ήταν ένα έναυσμα να φτιάξουν, όπως είπαν, το καλοκαίρι και άλλα «κολιέ» να τα χαρίσουν σε αγαπημένα πρόσωπα.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Τα συγκεκριμένα παιδιά είναι στο τμήμα των «ΑΡΧΑΡΙΩΝ» με τις ιδιαιτερότητες που ανέφερα στην αρχή.

Η μοναδικότητα του κάθε παιδιού ήθελε ιδιαίτερη καθοδήγηση και προσπάθεια, όχι μόνο σε αυτό το πρόγραμμα αλλά και στο μάθημα των Αγγλικών.

Έπρεπε να ξεκινήσουμε από τα βασικά. Δηλαδή, ότι σεβόμαστε ο ένας την άποψη του άλλου και τον καθηγητή μας. Οι απόψεις, ιδέες και τρόπος έκφρασης του καθενός είναι αποδεκτές, εκτός εάν θίγονται τα δικαιώματα του άλλου. Έμαθαν να κουβεντιάζουν και να ακούν τις απόψεις άλλων.

Παρατήρησαν ότι τους άρεσε να ζωγραφίζουν την ιστορία που ακούν. Έκαναν διάφορες κατασκευές με τα χέρια τους. Επίσης τους άρεσε η ιδέα να δουν τα άλλα παιδιά του τμήματος τι είχαν φτιάξει.

Υπήρχαν πολλές ερωτήσεις για τα φαρμακευτικά φυτά. Ρώτησαν κι έμαθαν περισσότερα από γονείς, παππούδες κι άλλους.

ΓΕΝΙΚΑ ό,τι έκαναν ήταν αντικείμενο ευχαρίστησης καθότι ήταν ανεξάρτητο από τα μαθήματά τους και άκρως διασκεδαστικό.